.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نخبگان سوادكوه :
فرماندار بومي مي خواهيم
اعتقاد قاطبه كارشناسان بر اين است كه فرماندار يك شهرستان به ويژه در دولت نهم و دهم با توجه به افزايش قابل توجه اختيارات استانداران و فرمانداران مي‌تواند مركز ثقل توسعه و پيشرفت پايدار آن شهرستان باشد.
فرماندار  بومي مي خواهيم

شهرستان سوادكوه با استعدادهاي فراوان انساني، طبيعي، تاريخي، جغرافيايي، مذهبي، فرهنگي خود هنوز به شايستگي‌هاي خود در توسعه دست نيافته است. 

هرچند شهرستان سوادكوه ذخيره قطعي 300 ساله زغالسنگ دارد اما طرح احياي زغالسنگ البرز مركزي و طرح كك سازي كه از مصوبات سفر اول هئيت دولت به استان مازندران است در خوش‌بينانه‌ترين نظر با پيشرفت تك رقمي روبه‌روست.
با دارا بودن 620 اثر شناسايي شده ميراث فرهنگي و گردشگري سهم آن در توسعه و پيشرفت شهرستان با سابقه كهن سوادكوه ناچيز است، نزديك به 40 نوع محصول باغي و زراعي در شهرستان سوادكوه كشت مي‌شود اما نمي‌توانيم بخش كشاورزي را در توسعه شهرستان پررنگ قلمداد كنيم.
دامداري شهرستان سوادكوه نيز با طرح نسنجيده و غيرمنطقي خروج دام از جنگي كه به خروج روستاييان (به عنوان نگهبانان متعهد منابع طبيعي) انجاميد و دامداري صنعتي با تاكبد بر احداث شهرك دامپروري بورخاني و لولاك، دورنماي خاصي ندارد.
سياست خصوصي سازي ورزش آسيب‌هاي جدي به 43 هئيت ورزشي و بيش از 4 هزار ورزشكار سازمان يافته شهرستان سوادكوه با بنيه ضعيف اقتصادي وارد كرده است و بارقه‌هاي اميد حاميان مالي ورزش سوادكوه هم كمك موثري در همه گير كردن ورزش به عنوان يك حرفه و شغل در شهرستان ايجاد نكرده است.

* ساخت محور مواصلاتي سوادكوه با كندي پيش مي‌رود
بيمارستان شهداي زيراب كه بيش از 100 كيلومتر از ساكنان پيرامون خود را پوشش مي‌دهد با مشكلات فلج كننده مالي و تجهيزاتي و تخصصي روبه‌روست، محور ترانزيتي و مواصلاتي سوادكوه كه چهار بانده شدن آن را تا پايان سال 1385 اعلام كرده بودند با كندي پيش مي‌رود و خسارات مالي و جاني تصادفات همچنان سوادكوهي‌ها را داغدار مي‌كند و عدم وجود جرثقيل و ماشين‌هايي كه در بازگشايي اين محور در هنگام تصادفات كمك كار مسئولان باشد هم با وجود فريادهاي فرمانده انتظامي شهرستان سوادكوه در طول سال‌هاي اخير به اين شهرستان اختصاص نيافته است.
در خوش‌بينانه‌ترين برآورد بيش از 65 درصد مسئولان و بيش از 70 درصد كاركنان ادارات و نهادهاي شهرستان سوادكوه پروازي هستند و عدم درك مشكلات و معضلات شهرستاني توسط آنان بر بار مشكلات افزوده است، سدهاي البرز، برنجستانك و كسليان براي مصارف شهرستان‌هاي مجاور ساخته مي‌شود و به سوادكوهي‌ها براي استفاده از سرمايه‌گذاري‌هاي توريستي در آن حواله مي‌دهند، كدوك كه بار سنگين حمل و نقل مركز كشور به استان را برعهده دارد با بودجه شهرستاني محافظت مي‌شود و روستاها و شهرهاي شهرستان سوادكوه از شكستگي‌هاي جاده و رانشي بودن رنج مي‌برند، آبرساني به شهرستان سوادكوه از گلناب دره كه از هداياي مقام معظم رهبري بوده است هنوز به طور كامل به مردم شهرستان نرسيده است.

* سنگ‌شكن‌هاي سوادكوه برنج را با خطر جدي روبه‌رو كرده است
كاهش جمعيت به‌دليل مهاجرت و رشد منفي جمعيت (حدود 60 صدم درصد) شهرستان سوادكوه در استان و كشور كم نظير است، تعاوني‌هاي 528 گانه شهرستان سواددكوه با اشتغال تعهد شده 5 هزار و 200 نفري به‌دليل پيچ و خم‌هاي بانكي تنها به ايجاد اشتغال يك هزار و 300 نفري دست يافته‌اند، سنگ‌شكن‌هاي سوادكوه با حضور خود محصولات زراعي و باغي به ويژه برنج را با خطر جدي روبه‌رو كرده است.
خودم اشك كشاورزي را ديده‌ام كه از عدم توازون هزينه و درآمد خود در برنج مي‌ناليد، سرعت اينترنت نيز از دغدغه‌هاي هميشگي جامعه علمي شهرستان است، شهرك‌هاي صنعتي شهرستان نيز براي كم كردن بيكاري شهرستان كمكي نكرده‌اند و عموما به جذب نيروهاي غير بومي پرداخته‌اند تا آنجا كه روستاي كوچك شورمست رودبار در كنار شهرك صنعتي شورمست با نزديك به 30 بيكار روبه‌روست و...
هرچند نديدن خدمات فراوان نظام به شهرستان سوادكوه بي‌انصافي است كه گازرساني، برق رساني، ارتباطات، شبكه‌هاي راديويي و تلويزوني، جاده سازي، افزايش ضريب سهم‌بري شهرستان از اعتبارات تملك دارايي استان و... بخش كوچكي از آن است و مردم شريف شهرستان سوادكوه نيز با حضور بيش از 80 درصدي در انتخابات گوناگون، بيشترين كمك به عتبات عاليات به نسبت جمعيت در استان، اعزام بيش از 6 هزار نفر از فرزندان اين شهرستان به جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس كه شهادت 420 شهيد، ثمره آن بوده است بيانگر اعتقاد و التزام سوادكوهي‌ها به ارزش‌هاي نظام و مقام معظم رهبري است.
سئوالي كه به ذهن متبادر مي‌شود اين است كه چرا با وجود شرايط لازم از لحاظ مديريتي و تسهيلاتي كشوري و استاني و عزم دولت خدمتگزار براي توسعه مناطق توسعه نيافته، شهرستان زيبا و غني اما محروم سوادكوه كه حدود دو درصد جمعيت و حدود 10 درصد مساحت مازندراني را به خود اختصاص داده است و مازندران كه يك و نيم درصد از مساحت و حدود چهار درصد از جمعيت كشور را در خود دارد و سوادكوه با پراكندگي جمعيتي و گستردگي جغرافيايي هنوز پسوند محروميت را با خود به همراه دارد.

* بومي بودن فرماندار جديد سوادكوه در اظهار نظرهاي مسئولان
اعتقاد قاطبه كارشناسان بر اين است كه فرماندار يك شهرستان به ويژه در دولت نهم و دهم با توجه به افزايش قابل توجه اختيارات استانداران و فرمانداران مي‌تواند مركز ثقل توسعه و پيشرفت پايدار آن شهرستان باشد.
فرمانداري شهرستان سوادكوه در حال حاضر با سرپرست اداره مي‌شود و اين سرپرست نيز بدون معاون به كار مشغول است و در طول نزديك به 40 روز اخير توانست مسائلي را مانند مشكلات كشتارگاه‌هاي شهرستان، گازرساني، برگزاري هفته دولت، برگزاري مراسم‌هاي مختلف را تدبير كند و اقبال عمومي مردم شهرستان را نيز به همراه دارد هرچند برخي از سياسيون نقطه نظرات خود را دارند كه البته قابل احترام و بررسي است ولي قدرت تحليل و بيان، آشنايي عميق و ملموس مشكلات شهرستان، بومي و ساكن بودن، ارزشي و ولايتمدار بودن ايشان مورد تاييد جمع قابل توجهي از فرهيختگان و نخبگان و مردم است.
با تقدير از فرمانداران سابق معتقديم بومي و ساكن بودن، قاطعيت در انجام اهداف توسعه‌اي، ريشه دار بودن در شهرستان و تعهد كامل به توسعه و پيشرفت شهرستان در پروسه زماني منطقي، متمركز كردن همه توان شهرستان براي توسعه متوازن، تاكيد بر نظر كارشناسي در اختصاص بودجه ها و اعتبارات و پروژه‌ها و جلوگيري از فرار آن، برخورد با مديران ضعيف و تذكر به مديران استاني براي تغيير، مشورت با دلسوزان واقعي شهرستان و... مي‌تواند مقام ارشد دولت در شهرستان را براي توسعه و پيشرفت سوادكوه ياري رساند.
در زير نقطه نظران برخي از فرهيختگان و نخبگان شهرستان سوادكوه درباره ويژگي‌هاي لازم براي فرماندار آينده بيان مي‌شود.
حجت‌الاسلام و المسلمين احمد قرباني امام جمعه شهر پل سفيد سوادكوه در گفت‌وگو با فارس مردمي و مكتبي بودن را از ويژگي‌هاي فرماندار ذكر كرد و افزود: پايبند بودن به ارزش‌ها، توانمند بودن، بومي و ساكن بودن در شهرستان بايد در انتخاب فرماندار آينده شهرستان سوادكوه لحاظ شود.
حجت الاسلام و المسلمين محمد مهدوي امام جمعه شهر شيرگاه سوادكوه تدين و ولايت مداري را از نخستين ويژگي‌هاي فرماندار ذكر كرد و گفت: تخصص و قاطعيت براي اجراي قوانين و تسريع در كارها از ضرورت‌هاي شخصيت فرماندار است.
وي انتخاب از ميان مردم و از خود مردم را مورد تاكيد قرار داد و گفت: خداوند تبارك و تعالي پيامبران خود را از ميان همان امتي انتخاب مي‌كرد كه براي رسالت فرستاده مي‌شدند و با تاسي از اين امر انتخاب يك فرد بومي و ساكن در انجام اهداف تاثير فراواني خواهد داشت.
حجت‌الاسلام و المسلمين عليرضا نژاد امام جمعه موقت شهر زيراب سوادكوه و مسئول دفتر فرهنگ اسلامي دانشگاه آزاد اسلامي واحد سوادكوه مهم‌ترين شاخصه فرماندار آينده را سوادكوهي بودن و يا سكونت در شهرستان ذكر كرد و افزود: مدير و مدبر بودن، ارتباط قوي و كامل با علما و ائمه جمعه و نخبگان، اجراي درست و كامل مصوبات استاني و كشوري، دقت و اولويت بندي در رفع مشكلات زيربنايي شهرستان، حضور مستمر در محافل سياسي و فرهنگي و مذهبي و اجتماعي، دقت در انجام منويات مقام معظم رهبري و ارتباط قوي با مراكز فرهنگي و دانشگاه‌هاي شهرستان مد نظر باشد.
سيدرمضان صالح نژاد جانباز 75 درصد شهرستان سوادكوه كه سابقه حضور در چهار پارالمپيك در رشته تيراندازي و كسب بيش از 20 مدال جهاني را در كارنامه دارد نيز در گفت‌وگو با فارس با تاكيد بر اينكه برنامه اصلي فرماندار شهرستان سوادكوه بايد ايجاد اشتغال پايدار و رفاه عموي در چهار شهر شهرستان باشد، گفت: شناخت كامل از مشكلات و چالش‌هاي توسعه شهرستان سوادكوه، متعلق به متن مردم، مدير و مدبر و هدفمند بودن هم بايد مد نظر قرار گيرد.
جانباز 75 درصد دفاع مقدس، بومي و ساكن شهرستان بودن را مورد تاكيد قرار داد و افزود: فرماندار سوادكوه بايد دلسوز، آينده نگر، صادق، داراي وجهه عمومي و داراي سوابق قابل قبول باشد.
صالح نژاد گفت: شهرستان سوادكوه به‌دليل بي‌كفايتي برخي از فرمانداران سابق و متنفذين، دچار باند بازي، بي عدالتي در تقسيم ادارات و تسهيلات، فرار برخي پروژه‌ها و اعتبارات شده است كه فرماندار آينده شهرستان سوادكوه بايد با تدبير شهرستان را به سمت و سوي توسعه رهنمون سازد.

* انتظار ما از فرماندار آينده تقويت تعامل با اصولگرايان و نخبگان سوادكوه است
مسئول مجمع اصولگرايان حامي ولايت شهرستان سوادكوه نيز با بيان اين مطلب كه اكثر قريب به اتفاق اصولگرايان شهرستان سوادكوه با تاكيد بر ديدگاه معاون سياسي امنيتي استانداري مازندران مبني بر باور عيني به تفكر اصولگرايي، بومي و ساكن بودن در شهرستان سوادكوه، آشنايي كامل و جامع به محيط و قوانين و دارا بودن تدبير مديريتي براي تعامل و هماهنگي با شعبات قومي شهرستان را از ويژگي‌هاي فرماندار آينده سوادكوه قلمداد مي‌كنند.
سيد محمد نبوي افزود: انتظار ما از فرماندار آينده تقويت تعامل با اصولگرايان و فرهيختگان و نخبگان شهرستان سوادكوه است.
رحمت‌الله حسن پور بنيانگذار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان سوادكوه، رئيس چند دوره آن و مشاور فعلي مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مازندران و مسئول كانون هنرمندان استان مازندران بومي و ساكن بودن را در صدر اولويت‌هاي فرماندار آينده شهرستان سوادكوه ذكر كرد و با تاكيد بر تجربه و كارآزموده بودن كه يكي از سفارشات امام علي (ع) در مديريت اسلامي است، گفت: فرماندار آينده بايد صبور، با حوصله، پيگير، تحصيلكرده و داراي نفوذ مردمي باشد.
نرگس كمالي عضو شوراي اسلامي شهر زيراب و شوراي عالي استان‌هاي كشور پروازي نبودن و بومي بودن را از ويژگي‌هاي اصلي فرماندار آينده براي توسعه شهرستان سوادكوه ذكر كرد و افزود: آشنايي با استعدادها و چالش‌هاي شهرستان، ارتباط با دلسوزان و فرهيختگان و نخبگان در انتخاب فرماندار آينده لحاظ گردد تا شاهد تسريع در رشد و توسعه شهرستان سوادكوه باشيم.
رضا علي جعفري رئيس شوراي اسلامي بخش مركزي شهرستان سوادكوه نيز صداقت و جديت و پشتكار را از ويژگي‌هاي اصلي فرماندار موفق ذكركرد و افزود: برخورد صبورانه با ارباب رجوع از انتظارات ماست چراكه بيشتر مراجعان به فرمانداري براي حل مشكلات خود مراجعه مي‌كنند.
رئيس شوراي اسلامي بخش مركزي شهرستان سوادكوه بومي و ساكن بودن را يك شاخصه مهم براي فرماندار آينده شهرستان ذكر كرد و افزود: فرماندار و مسئولان پروازي توان حل مشكلات شهرستان سوادكوه را ندارند.
وي خواستار اختصاص زمان بيشتري براي فرمانداران شد و گفت: ايجاد امنيت شغلي براي فرماندار كه مدت زمان قابل قبولي را در حوزه مديريتي خود تلاش كند موجب به ثمر نشستن سريع‌تر برنامه‌ها مي‌گردد.
يدالله پياب رئيس شوراي اسلامي بخش شيرگاه شهرستان سوادكوه هرچند بومي و ساكن بودن فرماندار را به عنوان شاخص اولويت دار در انتخاب فرماندار تلقي نمي‌كند ولي تلاش و مديريت مسئول ارشد شهرستان را از شاخص‌هاي اصلي براي دست يابي به توسعه مي‌داند.
رئيس شوراي اسلامي بخش شيرگاه شهرستان سوادكوه دارا بودن روابط عمومي بالا و آشنايي با قوانين اجرايي و مديريتي و شهرستان نگر بودن را نيز از توانمندي‌هاي مورد نياز براي توسعه ذكر كرد.
عضو شوراي اسلامي شهر آلاشت و شوراي شهرستان بر فاكتور بومي و ساكن بودن فرماندار سوادكوه تاكيد دارد و آن را ملاك مهمي در موفقيت فرماندار آينده مي‌داند.
عليرضا صادقي گفت: فرماندار آينده شهرستان سوادكوه بايد نگاه شهرستاني براي توسعه داشته باشد.
اميدواريم مسئولان استان با در نظر گرفتن جميع جهات، فرمانداري را براي شهرستان سوادكوه انتخاب كند كه منادي توسعه و پيشرفت شهرستان سوادكوه باشد.
گزارش از عمران اكبرنژاد


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 27 شهريور 1389
نمایندگان بومی شما در مجلس کاری نکردند حال ببینیم فرماندار بومی چه میکنه ؟
نا شناس 27 شهريور 1389
بقول اقاي اولين كامنت كه نمايندگان بومي هر دو شون وكيل السلطنه شدندفرماندار پيشكش
نا شناس 27 شهريور 1389
پل سفیدیها دمتان گرم محکم باشید
ل 27 شهريور 1389
یکی از دلایل عقب ماندگی سوادکوه نگاه بسته و محدود افرادش است زیرا حتی حاضر نیستند از افکار افراد غیر بومی که به نفع منطقه شان طرح می دهند گوش بکنند و خودشان هم طرح و برنامه ای ندارند.
سوادکوه ظرفیتهای خوبی دارد ولی افراد خوش فکرشان بخاطر همین دیدگاههای بسته مردمشان از این منطقه کوچ کردند و با پناه بردن به شهرها و استانهای دیگر در حال رشد هستند . وقتی فرماندار بومی برای منطقه شان انتخاب می شود ولی حاضر نیست در شهرش ساکن باشد و در شهر همجوار قائم شهر ساکن می شود چه انتظاری می توان داشت. پس اینقدر شعار داشتن فرماندار بومی نزنید که متفکرانتان هم از شما گریزانند
محمود 27 شهريور 1389
کجای کار هستین.ما توی شهر محمودآباد 90هزار نفری نتونستیم فرماندار بومی بیاریم بالاخره یه عتیقه گیرمون اومد.اون حتی سلیقه اش نمی گیره باشهروندان در همون شهر زندگی کنه.بیچاره مجبوره روزانه 100یکصد کیلو متر رفت آمد کنه.یک راننده .یک ماشین .بنزین .استهلاک.وقت.حقوق راننده وغیره نمی دونم یعنی شما موفق می شین .بومی گرایی بمرده آبرار
روح الله 28 شهريور 1389
یه پشنهاد واسه برادر هادی /بهترین گزینه برای فرمانداری سوادکوه برادر عمار عزیزی است/جوان پر شور اهل زیراب فرزند حاج بهرام مسئول حراست سازمان مکانیک خاک کشور
روح الله ....
نا شناس 28 شهريور 1389
نگاه سوادكوهي ها بسته نيست . بلكه عزت نفس سوادكوهي هاست كه به كم قانعند و عادت كرده اند . اگر ايشان هم مثل بعضي نقاط استان هيچوقت سير نمي شدند الان وضع سوادكوه بهتر از اين بود. اگر به تاريخ سوادكوه نگاهي بياندازيد مي فهميد كه چه بزرگمرداني از اين خطه برخاسته اند كه كل ايران مديون ايشان هستند.
2 28 شهريور 1389
مسئول باید کار انجام بده هر جا که باشه نه اینکه با سردادن این شعار که مدیر بومی می خواهیم مانع فعالیت مسئولان باشیم.
وقتی در سوادکوه از مدیر بومی استفاده می شه ولی مدیر این منطقه خودش را لایق زندگی کردن نمیدونه دیگه چه انتظاری از نیروی بومی دارید بطور مثال فرماندار اسبق سوادکوه که اکنون مشاور پارلمانی استاندار مازندران است اهل سوادکوه ولی در زمان داشتن سمت فرمانداری ساکن قائم شهر بود و یا رییس اداره فرهنگ و ارشاد سوادکوه اهل زیراب سوادکوه ولی ساکن قائم شهر . اینها تنها بخش هایی از این مساله است.
ولی افکار بسته مردم و حتی برخی خبرنگارماب سوادکوه این شعار را سردادن که مدیر باید بومی باشد مگر در شهرها و استانهای دیگر کشور همه مدیران از خود همان شهرند . بجای این حرفا بگذارید مدیران لایق دولت کار بکنند و نشر اکاذیب و شعارهایی از قول افراد خبرنگار ماب چاره پیشرفت و تعالی یک منطقه نیست
گ 28 شهريور 1389
از متن نگارش این مطلب از سوی این فرد نشان دهنده تنها حمایت از سرپرست فعلی فرمانداری سوادکوه است تا فرماندار شود زیرا از قبل دستیابی باقری به سمت فرمانداری این آقا به اهدافش در دستیابی به پست و سمت روابط فرمانداری سوادکوه که سالهاست در این تلاش است دست خواهد یافت . بطوریکه انعکاس اخبار از سرپرست فرمانداری در هفته های اخیر در رسانه مجازی فارس یکی از تلاشهای این فرد است .
همچنین در جلسه محرمانه اصولگرایان سوادکوه با سرپرست فرمانداری که این اقا خبرش را در این رسانه انعکاس داده بود اخبار محرمانه دیگه ای قول اعطای پستها به افراد در صورت حمایت اصولگرایان از سرپرست فرمانداری لحاظ شدکه از آن جمله اعطای پست حراست فرمانداری به شورزند مسئول فعلی روابط عمومی فرمانداری سوادکوه از آن جمله است .
باید لیاقت را دید نه اینکه با سیاسی کاری خود سوادکوه را هر چه محروم تر و بدبختر بکنید پیش خدا در آن دنیا مسئولید.
همه این افراد قیل و قالهایشان فقط برای گرفتن پست و سمت است همین و بس نه برای شهرستانشان دلشان نمی سوزد
نا شناس 29 شهريور 1389
مناسب ترین فرد ار نظر تعهد کاری وشایستگی و نیز تجربه کاری سردار اکبر رهنما قائم مقام حراست سایپا که اهل سوادکوه میباشد است
عمران اكبرنژاد 30 شهريور 1389
بومي و ساكن بودن را از اولويتهاي فرماندار آينده سوادكوه مي دانم، هرچند فاكتورهاي ديگر هم بايد ملاك عمل باشد.بومي و ساكن بودن نه به دليل ناسيوناليسم منفي بلكه بدليل آشنايي و لمس مشكلات است.كاش دوستان عزيز كم انصاف پايين مطلب خود نامشام را هم درج كنند تا بهتر به بررسي شخصيت افراد بپردازيم.
هيچ نسبتي با سرپرست فرمانداري شهرستان سوادكوه ندارم.در ابتداي ورود به فرمانداري به عنوان معاونت ذهنيت مثبتي هم نداشتم ولي با بررسي ديدگاه ها و عملكرد ايشان، وي را گزينه مناسبي براي فرمانداي مي دانم.كساني كه فكر مي كنند اگر نبودند آقاي احمدي نژاد در سوادكوه راي نمي آورد، پيشنهاد مي كنم تجديد نظر كنند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.06 seconds.